I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika
Lubin
100 pkt
II Liceum Ogólnokształcące im. Księdza Jana Twardowskiego
Dębica
77,69 pkt
III Liceum Ogólnokształcące
Siemianowice Śląskie
65,67 pkt
Liceum Ogólnokształcące Sióstr Urszulanek SJK
Pniewy
62,74 pkt
CXXII Liceum Ogólnokształcące im. Ignacego Domeyki
Warszawa
54,03 pkt
Dziękujemy wszystkim zaangażowanym uczniom, nauczycielom i dyrektorom, którzy razem z nami zmieniają system edukacji na bardziej praktyczny!
Ranking Szkół Zwolnionych z Teorii to nowa forma wyróżniania szkół, w którym wyznacznikiem są kompetencje miękkie. Tworzony jest on w oparciu o wyniki uczniów w praktycznej Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii.
Zwolnieni z Teorii to ogólnopolska olimpiada wspierająca uczniów w realizacji projektów społecznych. Uczniowie, działając dla innych, zdobywają kompetencje potrzebne w pracy i prawdziwym życiu - współpracy, zarządzania swoim czasem i budżetem, rozwiązywania problemów. Przy okazji uczestnicy zdobywają międzynarodowe certyfikaty, pomagające dostać wymarzoną pracę lub dostać się na studia za granicą.
Uczestnicy olimpiady działają w zespołach i mają za zadanie zrealizowanie własnego projektu społecznego, czyli lokalnej inicjatywy zmieniającej otoczenie na lepsze. Wspierają ich w tym materiały umieszczone na naszej platformie internetowej. Każdy uczestnik, który ukończy projekt zostaje finalistą olimpiady, a najlepsi dostają wyróżnienia w rozmaitych kategoriach. To właśnie wyniki finalistów wpływają na to, które miejsce w Rankingu zajmie szkoła, którą reprezentują.
W obecnym rankingu znajduje się 289 szkół z całej Polski.
Wyniki rankingu zostały ogłoszone na uroczystej Gali online 2. czerwca 2020. Dziękujemy wszystkim nauczycielom i dyrektorom, którzy zmieniają edukację i wspierają uczniów w rozwoju kompetencji przyszłości.
Weź udział w rankingu
Ponad 65% uczniów będzie pracować w zawodach, które dzisiaj jeszcze nie istnieją. W tej nowej rzeczywistości kluczowe będzie rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów, kreatywności i pracy w grupie. To ambitne zadanie wymagające zaangażowania uczniów, rodziców i szkół, organizacji pozarządowych czy firm. W Google wierzymy, że to także zadanie dla nas. Zaangażowanie nauczycieli w Zwolnionych z Teorii pozwala dotrzeć z programem do coraz większych grup uczniów. Dlatego postanowiliśmy wesprzeć Zwolnionych z Teorii w tworzeniu narzędzi dla nauczycieli, pomagających w pracy z uczniami i rozwijaniem ich zaradności oraz samodzielności.
Dyrektor Marketingu Google Poland
„Szkoły nie przygotowują odpowiednio do życia i pracy” – to hasło, które słychać zbyt często. Projekt Zwolnieni z Teorii pokazuje, że w polskich szkołach i nauczycielach tkwi ogromny potencjał kształtowania osób gotowych na przyszłość. Młodzi sami wiedzą, że to ważna wiedza – z badań Pracuj.pl wynika, że 83% studentów uważa, że już na starcie kariery będzie się oczekiwać od nich konkretnych kompetencji. Nauka zarządzania projektami czy rozwiązywania problemów będzie więc już wkrótce bezcenną umiejętnością dla młodych osób i uczestników Zwolnionych z Teorii.
Współzałożyciel i Prezes Zarządu Grupy Pracuj
Organizujemy merytoryczne spotkania online, aby wzmocnić kompetencje i lepiej się poznać
Rozwijamy kluczowe kompetencje takie jak np. motywowanie uczniów, dawanie informacji zwrotnej, komunikacja
Dajemy możliwość kontaktowania się w miarę potrzeb z merytorycznym ekspertem
Zachęcamy do wymiany doświadczeń, wiedzy i pozytywnej energii między nauczycielami
Udostępniamy szereg autorskich materiałów pomagających w prowadzeniu praktycznych i ciekawych lekcji
Organizujemy merytoryczne spotkania online, aby wzmocnić kompetencje i lepiej się poznać
Rozwijamy kluczowe kompetencje takie jak np. motywowanie uczniów, dawanie informacji zwrotnej, komunikacja
Dajemy możliwość kontaktowania się w miarę potrzeb z merytorycznym ekspertem
Zachęcamy do wymiany doświadczeń, wiedzy i pozytywnej energii między nauczycielami
Udostępniamy szereg autorskich materiałów pomagających w prowadzeniu praktycznych i ciekawych lekcji