Dołączając do grona Nauczycieli i Nauczycielek Zwolnieni z Teorii zyskujesz dostęp do spotkań merytorycznych i platformy edukacyjnej, na której znajdziesz wiele materiałów pomocnych we wzmacnianiu praktycznych umiejętności uczniów i uczennic. Masz także możliwość bezpośredniego kontaktu z naszymi ekspertami – możesz skonsultować działanie lub zwrócić się o pomoc. Ponadto stajesz się częścią społeczności osób działających na rzecz praktycznej edukacji, w której chętnie wymieniamy się doświadczeniami, inspirujemy i motywujemy. Na zakończenie każdej edycji Olimpiady Zwolnieni z Teorii organizujemy uroczystą galę – Wielki Finał, w którym uczestniczą reprezentanci i reprezentantki biznesu, najwyższych władz państwowych i organizacji społecznych.
Zwolnieni z Teorii to platforma edukacyjna do tworzenia własnych projektów społecznych. Uczniowie i uczennice otrzymują na niej praktyczne wskazówki, które prowadzą ich krok po kroku przez realizację projektu. W odróżnieniu od innych programów, uczestnicy i uczestniczki wykorzystują zdobytą wiedzę w praktyce – nawiązują partnerstwa, uczą się pracy w zespole, tworzą harmonogram i budżet. Dzięki temu zdobywają kompetencje, które przydadzą im się także w dorosłym życiu. Co w takim razie będziesz robić Ty? Jako Nauczyciel_ka będziesz wspierać uczniów i uczennice, inspirując ich do wzięcia udziału w Olimpiadzie i motywując ich do działania.
Projekt społeczny to każda, nawet najprostsza inicjatywa, która zmienia otoczenie na lepsze. Może on dotyczyć edukacji, kultury, ekologii i natury, zdrowia i sportu, przestrzeni miejskiej, społeczeństwa obywatelskiego, czy społeczności lokalnej – tak naprawdę wszystkiego, co interesuje uczniów i uczennice. Ważne jest to, by projekt odpowiadał na problem społeczny lub potrzeby wybranej grupy. Każdy taki pomysł może być realizowany w ramach Zwolnionych z Teorii.
Metoda projektowa w Zwolnionych z Teorii polega na nauce przez praktykę – nabyciu konkretnych umiejętności i kompetencji dzięki realizacji prawdziwego projektu społecznego. Uczniowie i uczennice faktycznie działają, pozyskując budżet, partnerów instytucjonalnych i medialnych i beneficjentów.
Wystarczy, że przejdziesz do formularza rejestracyjnego i założysz konto na naszej platformie. Po zalogowaniu zapiszesz się na szkolenie “Akcja Motywacja”. Dowiesz się na nim wszystkiego, co będzie Ci potrzebne do wspierania uczniów i uczennic.
Platforma Zwolnieni z Teorii pomaga krok po kroku zrealizować dowolny projekt społeczny. Jeżeli uczniowie i uczennice już realizują w szkole podobne działania czy inicjatywy, np. organizują zbiórki, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby to połączyć.
Uczestnictwo w grupie Nauczyciele Zwolnieni z Teorii i wszystkie korzyści z niego płynące (udział w szkoleniach, dostęp do materiałów, pomoc ekspertów itd.) są całkowicie bezpłatne. Natomiast dołączając do grupy, zobowiązujesz się do przestrzegania jej Regulaminu, który jest dostępny na platformie. Szczególnie ważne jest dla nas niewyręczanie uczniów i uczennic, ale dawanie im wsparcia – inspirowanie, motywowanie, dzielenie się swoim doświadczeniem. Aby wesprzeć Cię w pełnieniu roli opiekuna_ki projektów zapewniamy materiały merytoryczne, organizujemy szkolenia i podejmujemy inne działania w odpowiedzi na zgłaszane potrzeby.
Wszyscy uczniowie i uczennice, którzy ukończą swój projekt społeczny, odbierają międzynarodowy certyfikat z zarządzania projektami wydawany przez Project Management Institute ATP – prestiżową instytucję zrzeszającą 500 tysięcy kierowników i kierowniczek projektów z całego świata. Dokument ten świadczy o umiejętności zarządzania w rzeczywistości własnym projektem i gotowości do przejmowania inicjatywy. Jest on dużym atutem przy poszukiwaniu pracy, rekrutacji na studia (w szczególności na zagraniczne uniwersytety) oraz aplikowaniu o różnego rodzaju stypendia.
Początkowo uczniowie i uczennice mogą nie wiedzieć, jaki projekt chcą zrobić. Jest to zupełnie normalne. Ty, jako Nauczyciel_ka możesz ich w tym wesprzeć. W tym celu na platformie nauczycielskiej otrzymasz dostęp do materiałów, które pomogą Ci zainspirować uczniów.
Zwolnieni z Teorii to olimpiada kładąca nacisk na praktyczne kompetencje. Nie wystarczy samo opracowanie planu projektu, działanie musi być przede wszystkim zrealizowane w rzeczywistości. Uczniowie i uczennice przechodzą przez cały proces realizacji projektu. Zaczynają od wymyślenia pomysłu i zaplanowania swoich działań, a następnie realizują swoją inicjatywę i ją podsumowują. Dzięki temu uczą się nawiązywać partnerstwa, promować swoje pomysły, czy zarządzać czasem. Zawsze działają w zespołach, dzięki czemu uczą się współpracy w grupie i pokonują wyzwania związane z rozwiązywaniem konfliktów.